2015(e)ko abenduaren 2(a), asteazkena

Haurrak hiztun bilakatzea helburu. HITZALDI IREKIAK/ Charlas abiertas

Orereta Ikastolak Paula Kasares soziolinguista nafarra gonbidatu du Errenteria/Oreretan bi hitzaldi emateko: “Zuek duzue giltza” guraso euskalduntzat, eta “Euskera, entra un idioma en casa” guraso erdaldunentzat. Haurtzaindegi zerbitzua eskainiko da.

Orereta Ikastola ha invitado a la sociolingüista navarra Paula Kasares para dar dos charlas: “Zuek duzue giltza” para padres/madres euskaldunas, y “Euskara, entra un idioma en casa” para padres/madres castellano parlantes. Habrá servicio de guardería.

ZUEK DUZUE GILTZA (EUSKARAZ)

Abenduak 10 / 17:30, Lino eraikina (Orereta Ikastola)

Haurrak txikitatik hasten dira hizkuntza-ohiturak barneratzen eta lehenengo urtean oso garrantzitsuak dira hizkuntza aberastasunera begira ere. Hitzaldi honetan horri begirako ideiak eta aholkuak ematen zaizkie haur txikiak dituzten gurasoei.

NORENTZAT: Haur txikiak dituzten guraso euskaldunentzako hitzaldia.

EDUKIAK: Gizarte eleaniztunean bizi garenez, gure seme-alabek hizkuntza bat baino gehiago entzun, ikasi eta erabiliko dituzte txikitatik. Nola eskaini euskara aberatsa? Hizkuntzekiko nolako jarrera sustatu eta zer egin horretarako?
Gurasoen zenbait kezka ere erantzungo dira:
  • Euskara aberatsa izango al du? Eta gaztelania? Noiz hasi hirugarren hizkuntzarekin? Euskara eta gaztelania nahasten baditu zuzentzea ona al da?
  • Nola jokatu familia mistoetan? Zein hizkuntza erabili seme-alabekin euskara ez dakitenak tartean daudenean?
  • Euskaldun berriak euskaraz egin behar al luke? Baita euskaraz egiterakoan akats egiten baditu ere?
IRAUPENA: Ordu eta laurden

EUSKERA, ENTRA UN IDIOMA EN CASA (CASTELLANO)

10 de diciembre / 19:00, Edificio Lino (Orereta Ikastola)

La escolarización de nuestros/as hijos/as es, en muchas ocasiones, el primer paso para que el euskera entre en nuestras casas. Charlaremos sobre ello y propondremos consejos que puedan resultar útiles para padres y madres en su relación con las lenguas, en especial con el euskera de cara a trasmitir una actitud positiva.

DIRIGIDA A: padres y madres castellano parlantes que recientemente han matriculado a sus hijos/as en un centro escolar o que lo harán en breve.

CONTENIDO DE LA CONFERENCIA: ¿Qué actitud adoptar en casa hacia nuestra lengua de comunicación y hacia el euskera?¿Cómo ayudar para que nuestros/as hijos/as aprendan bien tanto euskera como una tercera lengua?¿Cómo ayudarles en el proceso de aprendizaje de las lenguas?¿Les podremos ayudar con el euskera?

También intentaremos responder a varias dudas de los/las padres/madres:

• ¿Mi hijo/a no lo pasará mal cuando al empezar en el colegio le hablen todo en euskera?¿No mezclará el euskera y el castellano?

DURACIÓN: Una hora y cuarto

iruzkinik ez: